דוח רמזור אדום - נסעתם ברמזור אדום, קיבלתם דוח? מה עושים?

עבירת נסיעה באור אדום היא בין העבירות תעבורה הנפוצות ביותר בכבישי ישראל. בין אם נתפסתם נוסעים ברמזור אדום על ידי שוטר או מצלמה – חשוב שתדעו שבמקרים מסוימים זה לא עוד דוח רמזור אדום. לעבירה זו קיימות מספר דרגות חומרה שנמדדות על פי רמת הסיכון בזמן נסיעה ברמזור אדום. לכן קיימים מקרים מסוימים שבהם ביצוע עבירה של נסיעה ברמזור אדום תוביל לכתב אישום וזימון הנהג לבית משפט תעבורה. אז, חשוף הנהג לעונשים חמורים וזאת בנוסף לנקודות שיירשמו לו, לכן אם מצאתם את עצמכם מקבלים דוח רמזור אדום מומלץ שתפנו לעורך דין תעבורה שיעזור לכם להקל את העונש שהנכם עלולים לקבל.

נסיעה ברמזור אדום
הגדרה לפי תקנות התעבורה

לפי תקנה 22 לתקנות התעבורה, על הנהגים לפעול לפי הוראות של תמרורים. כל נהג שנוסע בכביש, מחוייב לציית לתמרורים השונים בדרך, למעט מקרים בהם התמרור סומן שלא כדין.
סעיף 22 בחוק קובע גם שהאותות הניתנים על ידי רמזור, למעט אור צהוב מהבהב, יהיו עדיפים על כל תמרור הקובע מתן זכות קדימה. למשל, בהרבה מאוד מקרים בזמן נהיגה אתם עשויים להיתקל במצבים בהם מוצב גם רמזור וגם תמרור, כמו למשל תמרור המורה על עצירה. במקרה שכזה החוק קובע במפורש כי הוראות הרמזור הן אלו אשר קובעות וגוברות על כל תמרור אחר. הבהרה לגבי ציות לאורות הרמזור כדי להימנע מקבלת דוח רמזור אדום:
אור אדום ברמזור אומר שעל פי החוק אין להימצא בצומת ויש לעצור את הרכב לפני קו העצירה.
אור אדום וצהוב הנהג צריך להתכונן לנסיעה.
אור ירוק – אפשר לחצות את הצומת אם הוא פנוי.
אור ירוק מהבהב – הנהג צריך להתכונן לעצירה.
חשוב לדעת כי, גם בהופעת אור צהוב ברמזור, אין לחצות את הצומת אם הרכב נמצא לפני סימון העצירה.

דוח רמזור אדום - מה העונשים?

נהג שנתפס נוסע שברמזור דולק אור אדום נחשף לעונשים בדרגות שונות כשהנמוכה שביניהן היא קנס על סך 1,500 ש"ח ורישום 10 נקודות במשרד הרישוי. במידה ומדובר על נסיעה ברמזור אדום שנופלת תחת סיווג "בנסיבות מחמירות" – כאשר הנהג העובר על החוק מציב את הסובבים אותו בפני סכנה. העונש יהיה הרבה יותר כבד ועלול להסתכם בקנס על סך 1,500 ש"ח, 10 נקודות, השבתת רכב ל-30 יום, מתן פסילה מנהלתית ל-30 יום ועוד. חשוב לדעת שאם העבירה נאכפה על ידי מצלמה אלקטרונית, היא מתיישנת תוך 4 חודשים ממועד ביצועה לכן אם הדוח נשלח אליכם אחרי מועד זה ניתן לטעון להתיישנות הדוח רמזור אדום ולהביא למחיקת הדוח.

איך עו”ד לעיניי תעבורה יכול לסייע במקרה של קבלת דוח רמזור אדום

קיבלתם הודעה על קנס על עבירה ברמזור אדום? שלחו לכם הזמנה לדין? תמיד כדאי להיוועץ עם עורך דין כדי שהוא יבחן האם ניתן להביא למחיקתו של הדוח בטענת התיישנות או אי תקינות המצלמה שתיעדה את הנהג ובכך למנוע את צבירת הנקודות ואת תשלום הקנס. חשוב לזכור מלבד 10 נקודות והקנס שיירשמו לנהג, אם הנהג זומן לבית משפט הוא חשוף לשלילת רישיון, לקנס ואף לעונש מאסר. מעורבות של עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה תאפשר לחקור את המקרה לעומק ולבנות קו הגנה חזק כדי לפעול בפני התביעה או בית המשפט על מנת לצמצם את העונש שיוטל על הנהג למינימום האפשרי.

קיבלתם דוח על נסיעה ברמזור אדום?
מרגישים שהרישיון נהיגה נמצא בסכנה?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים:

קיבלתם דוח על נסיעה ברמזור אדום?
מרגישים שהרישיון נהיגה נמצא בסכנה?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים: