תאונות פגע וברח

מדי שנה מספר הנפגעים מתאונות פגע וברח עולה, כאשר עשרות מהם הרוגים. תאונת פגע וברח היא אחד האירועים החמורים ביותר מבחינת פקודת תעבורה. עזיבת מקום תאונה מבלי להושיט יד לעזרה היא אחד הדברים אשר המחוקק ראה לנכון להחמיר ונהגים אשר היו מעורבים בתאונות מסוג זה צפויים לעונשים כבדים. הגדרת מפורטת בסעיף 64א' לפקודות התעבורה העוסק במקרים בהם נהגים היו מעורבים בתאונת דרכים ועזבו את המקום מבלי להושיט עזרה. לשון סעיף 64א' לפקודה מחייב את הנהג אשר היה מעורב בתאונת דרכים לעצור ולהגיש עזרה לנהג או הנוסעים אשר נפגעו מפגיעת רכבו (לא משנה איזו פגיעה) ככל שביכולתו ולהזעיק את כוחות ההצלה מגן דוד אדום ומשטרת ישראל. במקרה והנהג נמצא אשם ומורשע בעבירה זו, העונש המקסימלי הוא עד 3 שנות מאסר בפועל. במקרה שהנהג הפוגע ברח ממקום התאונה בכוונה תחילה ולא הזעיק את שירותי ההצלה, יכול להיגזר עליו עונש של עד שבע שנות מאסר בפועל. במקרה שבו הנהג הפוגע גרם לחבלה גופנית חמורה או לאובדן בנפש, עלול להיגזר עליו עונש של עד 14 שנות מאסר בפועל. חשוב לזכור שאחריות להזעקת עזרה מוטלת על כלל יושבי הרכב ועזיבת המקום הופכת את הנוסע למסייע לעבירת הפקרה שגם בגינה יוטל עונש כבד.

עונש בגין ביצוע תאונות פגע ברח

עקב עליה מתמדת בכמות תאונות פגע וברח חלה גם החמרה בענישה. ניתן להבחין בין שלושה מצבים שונים כשהעונשים ניתנים בהתאם לחומרת העבירה:
אי ידיעה על פגיעה, נהג לא ידע שפגע באדם אחר במהלך הנסיעה אך נחשב כמי שהיה עליו לדעת זאת בשל העובדה שלא ידע על הפגיעה עזב את מקום התאונה ולא הזעיק עזרה. העונש על כך הוא מאסר לשלוש שנים. עונש זה זהה לדינו של אדם שגרם מוות ברשלנות.
חומרה זו מעידה על ההתייחסות החמורה לעבירות הפקרה לאחר פגיעה מכל סוג. עזיבת המקום בידיעה על פגיעה. נהג שבחר לעזוב את המקום בידיעה שהיתה פגיעה ולא עצר קרוב ככל האפשר או הזעיק עזרה. העונש הצפוי הינו שבע שנות מאסר. גרימת חבלה חמורה או מוות כתוצאה מהפגיעה.
במקרה שנגרמה חבלה חמורה או מוות צפוי הנהג הפוגע ל-14 שנות מאסר. בעבירת ההפקרה בתי המשפט לא מהססים להטיל עונשי מאסר ממושכים.העונש לנוסע שלא הזעיק עזרה הוא מחצית מהעונש שנקבע לנהג, אם הינו מעל גיל 16.

פיצוי כספי לנפגעי תאונות דרכים פגע וברח

נפגעי תאונות פגע וברח עלולים להתקשות במימוש זכותם לקבלת פיצוי כספי כנפגעי תאונות דרכים וזאת לנוכח העבודה שהנהג הפוגע נמלט מהמקום ולא הותיר אחריו פרטים ומידע כזה או אחר שמאפשר להם להגיש תביעה באמצעות חברות הביטוח. במקרים אלו, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מכיר בהשלכות תאונת דרכים פגע וברח על הנפגע, ומצא פתרון לנפגע שאינו יכול לנקוב בזהות הנהג של הרכב הפוגע, ומכאן גם שאינו יכול לתבוע את הפיצויים. במסגרת החוק, יכול לקבל את הפיצוי מקרן ”קרנית”, בתנאי שמתקיימים מקרים אלו: הנפגע היה מעורב בתאונת דרכים שמוגדרת כ-‘פגע וברח’.
הרכב הפוגע היה מבוטח בחברת ביטוח בתהליכי פירוק. הרכב הפוגע היה רכב גנוב, לנהג הפוגע לא היה רישיון נהיגה בתוקף, הרכב הפוגע לא היה מבוטח על פי החוק, או שהנהג הפוגע השתמש ברכב שלא בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח.

נקלעתם לתאונה פגע וברח?
נפגעתם כתוצאה מתאונה פגע וברח?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים:

נקלעתם לתאונה פגע וברח?
נפגעתם כתוצאה מתאונה פגע וברח?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים: