תאונת דרכים קלה

תאונות דרכים קלות ללא נפגעים מתרחשות כל יום ברחבי כבישי ישראל. הדרתה של תאונת דרכים קלה היא כל תאונת דרכים בה נפגע באורך קל לפחות אדם אחד ולא נהרגו או נפגעו באופן קשה אנשים נוספים. חשוב לזכור כי ההגדרה של פגיעה קלה קשורה בסכנה לחיי אדם. למרות זאת פציעה שנמשכת לתקופה בגלל תאונת דרכים קלה ארוכה יכולה להיחשב כפגיעה קלה. מעורבות בתאונת דרכים קלה הוא אירוע לא נעים וגורם לבלבול רב ולא תמיד חושבים על ההשלכות המשפטיות של התאונה. עם זאת, ביצוע של מספר פעולות פשוטות, יכולים לשנות את סכומי פיצויי התביעה בעשרות ואף מאות אלפי שקלים. אז מה עושים? וכיצד מתמודדים עם תאונת דרכים קלה? ריכזנו עבורכם את המידע היותר שימושי בנושא.

מה עושים במקרה של תאונה קלה?

חשוב שתזכרו שכל עוד אין נפגעים אין צורך להזמין משטרה וכדאי לבצע את מהלכי התיעוד בזריזות ולהזיז את המכוניות לצידי הדרך, כדי לא להפריע לתנועה. אל תשכחו לבדוק את עצמכם שאתם לא נפגעתם ובדקו כך לגבי כל המעורבים בתאונה. רק לאחר שאתם בטוחים כי אין נפגעים תתחילו בהליך תיעוד והחלפת פרטים על מנת לוודא שיהיה לכם את כל המידע הנדרש לטיפול המשך.
סדר פעולות במקרה של תאונה קלה:
החלפת פרטים – וודאו שיש לכם את מספרי טלפון של הנהגים שמעורבים בתאונה והחליפו פרטים אישיים כמו מספר תעודת זהות, מספר רישיון נהיגה, מספר לוחית רישוי ומספר רישיון רכב. שימו לב שהנהג הוא אכן בעל רכב, במידה ולא תקחו את פרטי התקשרות של בעל הרכב.
פרטי ביטוח – שלב קריטי שדורש ממכם לרשום את פרטי פוליסת הביטוח של הנהג או הנהגים המעורבים בתאונה: שם חברת ביטוח ומספר פוליסה.
תיעוד זירת התאונה – תיעדו את הפגיעות והנזק שנגרם מקרוב. מומלץ לרשום את הנתיב כיוון הנסיעה בה התרחשה התאונה, כיוון הנסיעה שלכם ושל הרכב או הרכבים הנוספים. רשמו את כל הפרטים בנוגע לאזור וסביבת התאונה, שעת ההתרחשות וכל מה שאתם זוכרים באותו הרגע מהאירוע.
פרטי עדים – אם יש עדים לתאונה חשוב לאסוף פרטים מזהים מהם, ניתן לגבות עדות ולבקש מהעד לחתום על המסמך.
הזמנת גרר – אם הרכב שלכם נפגע ואין אפשרות להזיז אותו, עליכם להזמין גרר. אם יש לכם ביטוח מקיף הכולל רכב חלופי, יש לדווח על התאונה לחברת הביטוח ולדרוש מהנציג לשלוח לכם רכב חליפי למקום.

סיועה של עורך דין במקרה של תאונת דרכים קלה

מומלץ לפנות כבר בשלבים המוקדמים ולהצטייד בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים אשר מתמחה בנזקי גוף וילווה אותכם בכל שלבי התביעה. עורך דין מומחה ידע להתמודד עם מקרים של דחיית התביעה על ידי חברות הביטוח. זכרו שניהול תביעת נזיקין היא מורכבת במרבית המקרים וללא סיוע משפטי ראוי, סביר להניח כי חברת הביטוח תציע לך סכומי פיצוי מוקטנים וליווי של עורך דין תגדיל משמעותית את הסיכויים לקבל פיצויים הולמים על פי חוק.

נקלעתם לתאונה קלה?
לא בטוחים איך לפעול?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים:

נקלעתם לתאונה קלה?
לא בטוחים איך לפעול?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים: