נהיגה בקלות ראש

הרבה מאוד נהגים לא מבינים את את משמעות עבירת תעבורה "נהיגה בקלות ראש" באילו מקרים נהיה חשופים לאישום בגין נהיגה בקלות ראש? וכיצד ניתן להימנע מביצוע עבירה זו? מה אומר החוק? ובאילו מקרים נקבל גם הזמנה לדין? אנחנו כאן אם כל התשובות.

מהי נהיגה בקלות ראש?

הגדרה הכללית של עבירת תעבורה מסוג נהיגה בקלות ראש היא נהיגה רשלנית שלא מתחשבת בסביבה והתנהגות נהג שמסכנת את שאר משתמשי הדרך.
הרבה פעמים אנחנו קוראים על נהגים אשר נתפסים על ידי המשטרה אחרי שנהוג בצורה רשלנית ובאופן שמסכן את הציבור. לסוג כזה של נהיגה יש שם וביטוי מאוד ברור, קלות ראש.
נהיגה בקלות ראש מבטאת נהיגה רשלנית מבלי להתחשב בסביבה. על פי סעיף 62 (2) לחוק התעבורה, נקבע שנהיגה בקלות ראש, ברשלנות, זו נהיגה במהירות שעלולה לסכן את הציבור, גם אם מדובר בנהיגה פחותה מזו שמותר לנהוג באזור. לדוגמה, מקרים בהם נהג נוהג לאט מאוד ביחס למה שמותר בכביש כזה או אחר. עבירות נוספות שנחשבות כנהיגה בקלות ראש הן: אי ציות לתמרורים או רמזורים, אי מתן זכות קדימה או אי מתן זכות קדימה להולך רגל, עקיפה על פס לבן, נהיגה פרועה, נהיגה במהירות מפורזת, נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, או משתמש בנייד שלו תוך כדי נהיגה.

מהם העונשים בגין עבירה מסוג נהיגה בקלות ראש?

אישום בגין נהיגה בקלות ראש מחייבת את הנהג לעמוד לדין ולכן קיימות השלכות משמעותיות על רישיון הנהיגה שלכם. לבית משפט לתעבורה קיימת סמכות לתת את העונש המקסימלי של שנתיים מאסר. לבית המשפט לתעבורה יש גם את הזכות להטיל על הנהג שהורשע קנס כספי, במקום המאסר או בנוסף אליו, וגם ניתנת להם את הזכות לשלול את רישיון הנהיגה בהתאם לנסיבות המקרה. חשוב לדעת שבמידה ולנהג המואשם יש הרשעות קודמו רישיונו יישלל לתקופה המינימלית של חודשיים. במידה ונהיגה בקלות הראש הובילה לתאונת דרכים אשר במהלכה נגרם נזק לרכוש או שנגרמה באדם, זמן פסילת רישיון נהיגה יהיה כ- שלושה חודשים. במקרה שנהיגה בקלות ראש גרמה לתאונת דרכים ופציעה קשה של אדם וכן הנהג הורשע בעבירת תעבורה בשנתיים שקדמו לכך,  יישלל רישיונו לשנה לפחות.

אישום בגין נהיגה בקלות ראש - מה אפשר לעשות?

נהיגה בקלות ראש, נחשבת כמסכנת את ציבור הנהגים והולכי רגל, בגלל שהיא עלולה לגרום לפגיעה פיזית ונפשית. עבירה מסוג זה מחייבת זימון הנהג לבית משפט לתעבורה ולגרור עונש של מאסר בפועל. נהג אשר קיבל זימון לדין בגין נהיגה בקלות ראש חייב להגיע מוכן ככול האפשר. פנייה מוקדמת לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה תאפשר לבצע בחינה מעמיקה של המקרה ותאפשר לעורך דין לפעול לזיכוי הנאשם, במידה ונסיבות המקרה מאפשרות זאת. במידה ולא ניתן יהיה להביא לזיכוי מלא, ינסה העורך הדין לתעבורה להפחית את חומרת העבירה ולפעול מול התביעה כדי להמיר את האישום לנהיגה בחוסר זהירות וכן לדאוג שפסילת הרישיון תהיה כמה שיותר מינימלית.

הואשמתם בנהיגה בקלות ראש?
חוששים לרישיון נהיגה?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים:

הואשמתם בנהיגה בקלות ראש?
חוששים לרישיון נהיגה?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים: