עבירות נהג חדש שמסכנות את הרישיון הנהיגה

ישנו מגוון של עבירות תעבורה שנחשבות לחמורות ביותר ביחס לנהגים חדשים. נהג חדש אשר הורשע באחת מן העבירות הללו, רישיון נהיגתו לא יחודש אוטומטית בתום שנתיים והוא צפוי לנקיטת סנקציות שונות על ידי משרד הרישוי, כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה שלו, למשל: ביצוע חוזר של מבחן עיוני (תיאוריה) ו/או מבחן מעשי (טסט) ו/או בדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בנוסף מוסמך משרד הרישוי לחייב את הנהג החדש לבצע אמצעי תיקון במקרה זה חידוש רישיון הנהיגה יהיה מותנה בהשלמת אותו אמצעי תיקון ורק לאחר שהנהג החדש ישלים את אמצעי התיקון כפי שנקבע, יחודש רישיון הנהיגה.
בין חלק מהעבירות חמורות שמנויות בתוספת שלישית נכללות עבירות תעבורה הבאות:
נהיגת רכב מנועי ללא רישיון נהיגה תקף לסוג הרכב בו נוהגים, או נהיגה שלא על פי תנאי הרישיון, לרבות מתן רשות לאדם אחר לנהוג שלא כחוק ברכב שבאחריותכם- בניגוד.
אי ציות לרמזור ואי מתן זכות קדימה.
נהיגה תחת השפעת סמים או משקאות משכרים
עקיפות מסוכנות שלא כחוק, לרבות עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף, עקיפה מצד ימין וכו’.
נהיגה במהירות העולה על המותר.
אי דיווח על תאונת דרכים בה נפגע או נהרג אדם ו/או אי מתן עזרה לנפגע בתאונת דרכים.
נהג המסתייע ברכבו למטרת ביצוע עבירה מסוג עוון או פשע.
נהג המסתייע ברכבו למטרת ביצוע עבירת מין.
אי עצירת רכב לפני מפגש מסילת ברזל וחציית מפגש מסילת ברזל שלא כדין.
נהג הנוהג באוטובוס או כל רכב אחר המסיע או המיועד להסיע 11 נוסעים או יותר (כולל הנהג) אשר חצה מפגש מסילת ברזל כשהדרך אל המפגש לא סלולה (שאין לפניו שטח סלול אספלט או בטון בשטח של 20 מטר לפני הקו הקרוב).
נהג אשר הורשע בעבירה שגרמה לתאונת דרכים שבה נפגע אדם.
כל עבירה בגינה הורשע נהג חדש על ידי בית המשפט ונגזר עליו עונש פסילה בפועל לתקופה של שלושה חודשים או יותר.

הבדלים בין נהג חדש לנהג צעיר

על פי הגדרה בחוק, נהג חדש הוא נהג אשר נוהג מתחת לשנתיים ימים. נהג צעיר לעומת זה הוא נהג שטרם מלאו לו 24 שנים. אך חשוב לזכור שכל הנהגים המשתייכים לקטגוריות אלה הם נהגים בעלי מעמד מיוחד. המחוקק הגדיר את הקטגוריות כ"אוכלוסיות נהגים מיוחדות". ישנן אוכלוסיות נהגים מיוחדות נוספות, פרט לנהגים חדשים וצעירים; מה שהופך אותן ל"מיוחדות" – זו העובדה שהמחוקק מתייחס אליהם באופן מופרד ומובחן, במסגרת תקנות מיוחדות, המגדירות את אחריותם ואת הדרישות מהם.

עונשים מחמירים בגין עבירות תעבורה לנהג חדש/צעיר

החוק מטיל עונשים כבדים יותר על נהגים חדשים וצעירים המפרים את חוקי התנועה. כך למשל, במקרים של נהיגה במהירות מופרזת, גם אם מדובר בעבירה קלה בה בדרך כלל יוטל קנס בלבד, ככל שמדבור בנהג חדש ו/או צעיר רישיון נהיגה שלו עלול להיות מבוטל והנהג יחויב לעבור מחדש את בחינת התיאוריה כתנאי לחידוש הרישיון. כשמדובר בעבירת נהיגה בשכרות (עליה ניתן להטיל קנס מוגדל ואף מאסר בפועל במקרים חמורים), רישיונו של הנהג החדש יישלל למשך שנתיים שלמות, ולעיתים אף ליותר. בנוסף לכך לאחר תקופת השלילה, כדי לקבל בחזרה את הרישיון נהיגה שלו הנהג ייאלץ לבצע את רוב הליך קבלת הרישיון מחדש (מלבד שיעורי הנהיגה), לרבות מבחן תיאוריה, בדיקה רפואית, וכמובן – טסט הנהיגה.

איך עורך דין לענייני תעבורה יכול לעזור לנהג חדש/צעיר

כשמדובר בנהג שמוגדר כצעיר או חדש שביצע עבירת תעבורה, ההשלכות עלולות להיות קשות בשילוב עונש כבד ופגיע ברישיון הנהיגה. לכן מומלץ מאוד כבר בתחילת הדרך לפנות לייעוץ עורך דין שמתמקצע במקרים של עבירות תנועה בקרב נהגים חדשים/צעירים. לא פעם מחוסר ניסיון וידע עלול הנהג לחבל לעצמו בתיק ללא ידיעתו, בגלל זה מעורבות עורך דין היא קריטית. גם אם הוחלט להגיש נגד הנהג הצעיר/חדש כתב אישום, תמיד יש פתרון וכחלק מעבודתו יבחן העורך דין היטב את התיק במטרה למצוא היכן הדברים אינם מתיישבים. למשרדנו קיים ניסיון רב בתחום נהיגה בשכרות ובמיוחד בקרב נהגים חדשים או נהגים צעירים, מתמחה במציאת ממצאים אשר עלולים להביא לזיכוי מלא ומוחלט של הנהג או לכל הפחות להקל במידה משמעותית את עונשו של הנהג ולשמור על רישיון הנהיגה שלו.

נתפסת מבצע עבירת תנועה?
בתור נהג צעיר/חדש?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים:

נתפסת מבצע עבירת תנועה?
בתור נהג צעיר/חדש?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים: