מחיקת נקודות תעבורה

צבירת דוחות בגין עבירות תעבורה גוררת צבירת נקודות רישוי לנרשמות לנהג, נקודות שלא מטפלים בהם או בוחנים את מחיקתם עלולות להצטבר לכמות שתחייב את הנהג בסופו של דבר בביצוע קורסים כדי לשמור על רישיון הנהיגה. במקרה שצבירת נקודות תגיע לכדי 36 נקודות, הנהג יחויב בפסילת רישוי למשך 3 חודשים. האם ניתן לבצע מחיקת נקודות כדי להימנע מביצוע הקורסים או מפסילת הרישיון? אנחנו כאן כדי להסביר על ההליך מחיקת נקודות תעבורה.

אופן רישום נקודות התעבורה

רישום נקודות התעבורה מתבצע במסגרת מאגר העבירות הממוחשב שמנוהל על ידי משרד הרישוי, וזאת בהתאם למידע שהתקבל במשרד הרישוי ממשטרת ישראל על עבירות התעבורה שבוצעו על ידי הנהג, לאחר תשלום הקנס במקרה של עבירת ברירת משפט, או לאחר הרשעה בבית המשפט. אם לא שולם הקנס ולא הוגשה במועד בקשה להישפט, בתום 90 יום מיום ביצוע העבירה, יחולו הנקודות על הנהג כאילו הוא הורשע בדין. עם זאת חשוב שתדעו שרשות הרישוי איננה נוהגת לרשום נקודות תעבורה לגבי עבירות שהמידע עליהן התקבל אצלן כעבור לפחות 12 חודשים ממועד ההרשעה

התיישנות נקודות תעבורה

נהגים רבים חושבים שלאחר זמן מסוים הנקודות "נמחקות", אך אין זה הדבר ולמעשה יש להסביר מהי התיישנות כדי להבין את שיטת הנקודות. למעשה, סעיף 547(ב) לתקנות התעבורה, קובע כי נקודות יהיו תקפות למשך שנתיים. זאת אומרת, לאחר שנתיים ישנה מעין "התיישנות" של הנקודות ולאחר מכן לא יוכלו גורמי האכיפה או בית המשפט להתחשב בעבירות אלו. זאת אומרת שהנקודות לא "נמחקות" אלא שהן מתיישנות לאחר שנתיים. עם זאת, אם במהלך השנתיים הללו צובר הנהג 22 נקודות ומעלה, הרי כי תקופת ההתיישנות היא 4 שנים. מכאן יוצא שהמחוקק מתחשב בכך שיש נהגים אשר עוברים עבירות באופן תכוף יותר ולכן יש להביא להרתעה שלהם לאורך זמן.

איך מוחקים נקודות תעבורה?

מחיקת נקודות תעבורה מתאפשרת באמצעות ייעוץ משפטי, שביכולתו לסייע במגוון דרכים. פנייה לעורך דין מקצועי היא חשובה, שכן עורך הדין למעשה ישקף את מצב הניקוד ללקוח ואת ההשפעות העתידיות שיכולות להיות לצבירת הנקודות. עוד ניתן להגיש בקשות שונות למחיקת נקודות (בקשת חנינה), לטעון טענות שונות בפני משרד הרישוי באשר לשיטת הניקוד והצבירה. עורך הדין גם ימצא הפתרון המיטבי ביותר כיצד להביא למינימום הפגיעה בנהג וזאת על מנת להביא לצמצום נזקים.

צברתם נקודות תעבורה?
מרגישים שהרישיון נהיגה נמצא בסכנה?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים: