המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים או בקיצור רבמ"ד הינו גוף שאחראי על קביעת הכשירות הרפואית של בן אדם לנהיגה, בסמכותו לזמן נהגים לערוך בדיקות רפואיות וכאשר מדובר על נהגים שמקבלים פסילות ארוכות בתיקי אלכוהול וסמים, עבר של סמים, דיווחים של בתי החולים ומשטרת ישראל, או כאשר הוא סבור כי הנהג סובל מבעיה פסיכיאטרית אשר פוגעת בכשירותו לנהוג, בעיות רפואיות ועוד. מקרים אלו לעיתים קרובות מסתיימות בהחלטת המכון לפסול את רישיון הנהיגה.

מי מקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אינו עורך בדיקות כשירות מיוזמתו. הוא שולח מכתבי זימון לנהגים אשר הופנו אליו על ידי גורמים מוסמכים; המשטרה, בתי המשפט, משרד הרישוי ורופאים. אלו נהגים עלולים לקבל זימון לבדיקת כשירות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים? להלן כמה דוגמאות:
בעיה בריאותית: לרופאים קיימת חובה לדווח על כל מטופל שסובל מליקוי רפואי אשר עלול לפגוע ביכולתו לנהוג בצורה בטוחה ותקינה. מדובר בין היתר למשל בחולי אפילפסיה שמחלתם פעילה, מי שסובל מבעיות לב, בעיות נוירולוגיות ועוד.
עבירות תעבורה: המשטרה, בתי המשפט ומשרד הרישוי מפנים למרב"ד נהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים או שהנם עברייני תנועה חוזרים כדי שיבדוק אם אינם מהווים סכנה בכביש לעצמם ולאחרים.
שלילת רישיון נהיגה: מי שנשלל רישיונו, למשל עקב צבירת נקודות תעבורה, יכול ויידרש לבצע בדיקת כשירות נהיגה טרם יושב לו רישיונו.

הגשת ערעור על החלטות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

כמו כל החלטה משפטית, גם על החלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ניתן לערער וזאת מכיוון שהמכון מוסמך לתת רק המלצות ואינו גוף אשר שולל רישיון נהיגה מאף אדם. השלילה נעשית על ידי משרד הרישוי. חשוב לדעת ולהכיר את הזכות הזאת שיש לך ולהתייעץ עם עורך דין לענייני תעבורה שמתמחה בהתמודדות עם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

כיצד עורך דין לענייני תעבורה יכול לעזור?

וועדת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים חייבת לנמק את החלטתה. בנוסף, חייבת לתת לנהג הזדמנות להגן על עצמו אותה הוא עושה בוועדה עצמה, וכאשר הדבר לא מצליח, הוא יכול להגיש ערעור בוועדת ערר של המכון לבטיחות בדרכים אשר יושבת בתל השומר.הנהגים אשר לא מודעים להליכי הגשת הערעור, לפרקי הזמן המוקצבים להם לעשות זאת ותהליכים מנהליים וטכניים שונים יכולים ללכת לאיבוד בסבך הבירוקרטיה, במקרים כאלה מומלץ להיעזר בעורך דין שמכיר את נהלי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

זקוקים למענה מקיף ומקצועי של עו"ד לענייני תעבורה?
מרגישים שהרישיון נהיגה נמצא בסכנה?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים:

זקוקים למענה מקיף ומקצועי של עו"ד לענייני תעבורה?
מרגישים שהרישיון נהיגה נמצא בסכנה?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים: