נהיגה במהירות מופרזת

כולנו מכירים את העבירה נהיגה במהירות מופרזת, שהיא אחת מעבירות תנועה הנפוצות והמסוכנות ביותר. אבל איזו מהירות נחשבת כעבירת מהירות? מהן המגבלות ומה העונשים שקבועים בחוק? כיצד מתמודדים עם עבירות מהירות והאם ניתן לערער במקרה של קבלת קנס על מהירות? מתי מקבלים נקודות על מהירות? אנחנו פה כדי לספק את המידע העדכני ביותר אודות עבירות מהירות. אם נתפסתם על נהיגה במהירות מופרזת ומרגישים שרישיון נהיגה בסכנה אל תהססו צרו איתנו קשר לייעוץ משפטי מקצועי.

מהי נהיגה במהירות מופרזת?

תקנות התעבורה הן אלה שקובעות את הכללים לגבי מהירות הנסיעה ועבירה עליהם נחשבת לנהיגה במהירות מופרזת. התקנה קובעת שעל הנהג לנהוג במהירות סבירה, זאת אומרת – לנהוג בזהירות תוך התחשבות בתנאי הדרך, תנאי מזג האוויר וכד'. לפי התקנות תעבורה נהיגה במהירות מופרזת נחשבת לנהיגה במהירות של מעל 50 קמ"ש בכביש עירוני, מעל 80 קמ"ש בדרך בינעירונית (ללא גדר הפרדה), נסיעה במהירות מעל 90 קמ"ש בכביש בינעירוני עם גדר הפרדה וכביש מהיר מעל 110 קמ"ש. אלה אם קיים תמרור או הוראות שמאשרים נהיגה במהירות אחרת.

כיצד מתבצעת אכיפת עבירות מהירות

אגף התנועה במשטרת ישראל משקיעה מאמצים רבים באכיפת עבירות מהירות בעזרת מכשור מתקדם כמו מצלמות תנועה שמוצבות בכבישים בהם נהגים נוטים להגביר מהירות, מכשיר מסוג ממל"ז ועוד. בין אם קיבלתם דו"ח על נהיגה במהירות מופרזת בדואר או עצר אתכם שוטר בחשד לביצוע עבירות מהירות, חשוב לזכור שתמיד יש מה לעשות בנושא. במכשור האלקטרוני המשמש לאכיפה של עבירות מהירות ניתן למצוא כשלים ולערר על הדו"ח, למשל אם צולמתם על ידי מצלמת מהירות מסוג א/3 ייתכן שהמצלמה מדדה את המהירות של הרכב הנוסף ולא את הרכב שלכם או במקרים שבהם נעשה שימוש במכשיר מסוג ממל"ז – שדורש מיומנות בהפעלה וכולל מילוי דו"ח מפורט על נסיבות נהיגה במהירות מופרזת ולעיתים לא מפורט כנדרש מה שמאפשר לערר על אמינותו. לכן על תמהרו לשלם את הקנס ולצבור נקודות על מהירות. פנייה לעו"ד תעבורה מקצועי תאפשר בחינה מעמיקה של המקרה, איתור כשלים ראייתיים ולמזער נזקים.

מהם העונשים על נהיגה במהירות מופרזת?

כולנו ממהרים מידי פעם ולוחצים קצת יותר חזק על דוושת הגז או מפספסים תמרור, אך כאשר מגזימים ונוהגים במהירות מעבר למותר, זו כבר עבירת תעבורה שאתם עלולים לקבל עליה דו"ח משטרתי. אז מה העונשים שצפוי לכם במידה וקיבלתם דו"ח בגין נהיגה במהירות מופרזת?
קודם כל יש להבחין בין מהירות בדרך עירונית לבין מהירות בדרך שאינה עירונית. תקנה 54 א' לתקנות התעבורה קובעת את הענישה על כל חריגה לפי חלוקה הבאה:
דרך עירונית:
עד 20 קמ"ש מעל המותר – ברירת משפט – 250 ש"ח (ללא נקודות).
21-30 קמ"ש מעל המותר – ברירת משפט – 750 ש"ח (+ 8 נקודות).
31 קמ"ש ומעלה מעל המותר – הזמנה לדין (+10 נקודות).
דרך שאינה עירונית:
עד 25 קמ"ש מעל המותר – ברירת משפט – 250 ש"ח (ללא נקודות).
26-40 קמ"ש מעל המותר – ברירת משפט – 750 ש"ח (+ 8 נקודות).
41 קמ"ש מעל המותר ומעלה – הזמנה לדין ו-10 נקודות.

סיוע של עורך דין בעבירות מהירות

לאישום בגין נהיגה במהירות מופרזת יש השלכות משמעותיות עבור הנהג. חשוב שתדעו כי נהג שנתפס על עבירה של נהיגה במהירות מופרזת יכול לשלם על כך, הן כספית והן בצבירת נקודות. עורך דין המתמחה בעבירות מהירות יכול לסייע רבות לנהג אשר נרשם לחובתו דו"ח מהירות מופרזת. הוא ינתח בדיוק את מצבו האישי של הנהג בהתחשב ביתר הנסיבות העולות מהדו"ח ומגיליון ההרשעות שלו, יחקור את התיק במטרה לאתר את כלל הפגמים והכשלים שיש בראיות התביעה ויפעל להשגת התוצאה האפשרית הטובה ביותר עבור הלקוח.

קיבלתם דוח על נהיגה במהירות מופרזת?
מרגישים שהרישיון נהיגה נמצא בסכנה?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים:

קיבלתם דוח על נהיגה במהירות מופרזת?
מרגישים שהרישיון נהיגה נמצא בסכנה?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים: