תאונות דרכים קטלניות

תאונת דרכים קטלנית הינה תאונת דרכים, אשר כתוצאה ממנה נהרג אדם, בין אם באופן ישיר או עקיף. במקרים שבהם התאונה גרמה לאובדן חיי אדם, קצין המשטרה רשאי לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג המעורב ל-90 יום. אם לאחר חקירת התאונה יהיו מספיק ראיות, הפרקליטות תבחר להגיש כתב אישום ולרוב תבקש גם לפסול את רישיון הנהיגה עד שיסתיימו ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד הנהג. במקרים של תאונות דרכים קטלניות, יש לייעוץ המשפטי חשיבות עליונה, וכל מילה שהחשוד יגיד בזירת התאונה או בחדר החקירות יכול להטות את הכף בין הגשת כתב אישום או לא ולכן עו”ד העוסק בתחום התעבורה בפרט בתאונות קטלניות הוא בגדר חובה.

תאונות דרכים קטלניות - מי אשם?

בשביל לקבוע מי הוא האשם העיקרי המשטרה מתחקרת עדים ועושה שימוש במצלמות אבטחה או מצלמות דרך. במקרה בו נהג הנאשם תחת השפעת אלכוהול או תחת השפעה של חומרים אסורים (לרוב ולא תמיד, ככל והוא היה אחראי לתאונה) האשמה עליו מוטלת, ושוב לרוב אך לא תמיד.
הכל תלוי מה יאמר הנאשם בחקירת משטרה, חקירת בוחן, כך למשל, במידה ויעלה גרסה ולפיה גורם זר התערב או כוח עליון או חיה אשר רצה לכביש ואז הייתה תאונה בלתי נמנעת גם אם היא גרמה למותו של אדם אחר ולא ניתן להרשיע ובכלל להגיש כתב אישום נגד תאונה קטלנית עם גורם זר מתערב. כמו כן, גם תלוי מה הממצאים אשר נאספו בזירה. במקרה בו דיברנו בטלפון הנייד, הסתנו את המבט מהכביש או לא צייתנו לחוקי התנועה. יכולים להיות מקרים בנסיבות מקלות לאשמה בתאונה קטלנית כמו למשל: מצב רפואי קשה שקרה לנהג (שבץ או אירוע לבבי למשל) או תנאי קשים בדרך ותשתיות לקויות. תאונה קטלנית והליכים משפטיים נגד הנהג שגרם לה במקרה בו נמצא החשוד אשם בחקירת משטרה. בכך, שגרם להתרחשות תאונה קטלנית עליו יהיה להתכונן להגשת כתב אישום בגין נהיגה ברשלנות, או כתב אישום של הריגה או כתב אישום של הריגה ברשלנות. האופן בו קובעים את האישום שיעמוד נגדנו בבית המשפט תלוי בשיקול הדעת שהפעלנו בזמן הנהיגה.

תאונות דרכים קטלניות - כתב אישום

תאונת דרכים קטלנית עלולות להוביל להגשת כתב אישום נגד הנהג בגין אחת משתי עבירות, גרימת מוות ברשלנות או הריגה. הגדרת העבירה תלויה בעיקר במחשבה הפלילית שניתן לייחס לנהג ומשמעותה רבה מאוד בשל הבדלי הענישה. בעוד שכתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות יכול להביא למאסר של 6 חודשים עד 3 שנים, הענישה המקסימאלית עבור עבירת ההריגה הנו 20 שנות מאסר. כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות מוגש בדרך כלל כאשר התאונה היא תוצאה של חוסר תשומת לב של הנהג או חוסר זהירות ובשל נסיבות התאונה, הייתה לה תוצאה קטלנית. למרות עונשי המאסר המנויים לעיל, נבהיר כי ייצוג משפטי של עורך דין תעבורה מנוסה ומקצועי, יכול במקרים רבים להביא לעונש מאסר על תנאי או ריצוי עונש המאסר בעבודות שירות.

עבירת ההריגה במסגרת תאונת דרכים קטלנית, דורשת הוכחת יסוד נפשי של פזיזות וקלות דעת, זאת בשונה מעבירת גרימת מוות ברשלנות, אשר היסוד הנפשי המרכיב אותה הוא חוסר תשומת לב.כתב אישום בגין הריגה, יוגש לרוב כאשר העבירה אשר הובילה לתאונה הנה חמורה מאוד, כגון חציית צומת ברמזור אדום או נהיגה בשכרות. בשונה מעבירה של גרימת מוות ברשלנות, הרשעה בעבירה זו תוביל בדרך כלל לריצוי מאסר בפועל, אולם יודגש כי ייצוג משפטי הולם יכול במקרים רבים להביא לענישה מופחתת, על פי נסיבות המקרה.

תאונות דרכים קטלניות - סיוע של עורך דין

בשל הבדלי הענישה המהותיים בין שתי העבירות ורמת החומרה שלהן, על הנהג להיוועץ עם עו"ד לתעבורה מומחה, עוד בטרם נחקר ע"י המשטרה ובסמוך לזמן האירוע ככל שניתן. במקרה בו נהג נאשם בגרימת תאונת דרכים קטלנית, אין כל ספק כי קיימת חשיבות קריטית לייצוג משפטי ראוי והולם בידי עורך דין תעבורה מיומן אשר מתמחה בתיקי תאונות דרכים. עורך דין יפעל לטובת חקירת המקרה והנסיבות לעומק ובאפשרותו להביא בוחן תנועה חיצוני מטעמו של הנאשם, בכדי שזה יעניק חוות דעת בהתאם לממצאים הקיימים בזירת התאונה כמו למשל: סימני בלימה, מכות בפח הרכב, בחינת הצמיגים וכד'. במטרה להביא להמרת כתבי אישום בגין הריגה לאישומים מופחתים של גרימת מוות ברשלנות ובכך לשפר את תוצאות ההליך עבור הנאשם. לרשותנו ידע רב בתרחישים משפטיים שונים ומורכבים, תאונות דרכים הנחשבות קשות שבהן מעורבים הרוגים ופצועים במצב קשה ואנוש. ביצוע עריכת תחשיבי נזק במקרי מוות ופציעות וכן הובלת לקוחות המשרד בתביעות לפיצויים כנגד חברות הביטוח ומול המוסד לביטוח לאומי. בכל שאלה והתייעצות צרו איתנו קשר.

ביצעתם תאונת דרכים קטלנית?
נפגעתם בתאונת דרכים קטלנית?

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים: