בית משפט לתעבורה

בית המשפט לתעבורה הוא למעשה בית משפט השלום, אך מטרתו העיקרית היא לעסוק אך ורק בדיני תעבורה, ועבירות תעבורה. החל מעבירות קלות וכלה בעבירות חמורות כגון: הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה בשכרות, תאונת דרכים עם נפגעים ועוד. כן עוסק בית המשפט לתעבורה בבקשות לפסילה מנהלית, או לפסילת רישיון עד לסיום ההליכים, וכן הוא עוסק גם בענייני מעצר הנובעים לעבירות תעבורה.

הכנה להתייצבות בבית משפט לתעבורה

אם הגשתם בקשה להישפט או קיבלתם הזמנה לדין על ידי שוטר חשוב שתדעו עם מה אתם מתמודדים.
חובה עליכם להתייצב בתאריך שנקבע בבית משפט לתעבורה, באפשרותכם להגיש בקשת דחיה אם אין באפשרותכם להגיע, אך עצם הגשת הבקשה אינו מהווה אישור שאכן הדיון נדחה. במרבית המקרים השופטים מסכימים לבקשת דחיה ראשונה שמוגשת ומנומקת כראוי. אך עדין ניתן להיתקל במקרים שבהם גם בקשות דחיה גם של עורכי דין ולא רק נאשמים בלתי מיוצגים נדחות. במקרים בהם גם אחרי בקשת דחיה אין באפשרותכם להגיע לבית משפט לתעבורה, עורך דין לענייני תעבורה יכול לפתור אתכם מהנוכחות בבית משפט ולייצג אתכם ללא נוכחותכם.

חשיבות מעורבות של עורך דין במשפט לתעבורה

אם הואשמתם בעבירת תעבורה וקיבלתם הזמנה להתייצב במשפט לתעבורה שימוש בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה לצורך ייצוג וליווי בתהליך תהיה השפעה רבה על פסיקת בית משפט לתעבורה. מומלץ לפנות לעורך דין לפני הגשת הבקשה להישפט על מנת לשקול האם זה הדרך פעולה הנכונה, שכן הענישה של בית המשפט אינה מוגבלת לדו"ח המקורי וכבר היו מקרים שנהגים יצאו עם פסילה בתיק שהתחיל מקנס בלבד – הדבר תלוי כמובן בעבר התעבורתי, התובע והשופט. מעורבות של עורך דין תעבורה תאפשר לו לפעול כנגד כתב האישום המוגש לבית המשפט בדרך הטובה ביותר או שיפחית בעבירות המיוחסות לנהג. אם הנהג הורשע, עורך דין לעיניי תעבורה יציג טיעונים רלוונטיים להפחתת העונש על בסיס נסיבות אישיות ופסיקות עבר. חשוב שתדעו שהסיכוי להגיע לבית משפט תעבורה ללא עורך דין ולנצח במשפט הם נמוכים במיוחד. כי ללא ידע והכנה מקיפה למשפט עלול לא פעם הנהג למצוא את עצמו מודה בעבירה קלה יחסית עם ניקוד גבוה מבלי לשנות את סעיף העבירה לעבירה עם ניקוד נמוך או ללא ניקוד כלל.

קיבלתם זימון לבית משפט לתעבורה?
אל תגיעו לא מוכנים!

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים:

קיבלתם זימון לבית משפט לתעבורה?
אל תגיעו לא מוכנים!

אנחנו כאן להגן על האינטרסים שלך!
או השאירו פרטים: