עבירת תעבורה-אי ציות לתמרור עצור

עבירת תעבורה של אי ציות לתמרור עצור היא אחת מהעבירות תעבורה השכיחות ביותר בקרב ציבור הנהגים הישראלי. הסיבות העיקריות לכך שעבירה זו היא כה נפוצה היא בגלל שנהגים רבים מתעלמים מהדרישה של של חוקי תעבורה ונמנעים מעצירה מוחלטת לפני קו העצירה כפי שהתמרור עצור דורש מהם. בדרך כלל השלכות של אי ציות לתמרור עצור מסתכמות בדו”ח שכולל קנס כספי ונקודות חובה. האם אפשר לערער? וכיצד מתבצעת אכיפה של אי ציות לתמרור עצור? בואו לקרוא את המאמר כדי ללמוד כיצד לפעול במקרה של דו"ח בגין אי ציות לתמרור עצור.

אי עצירה בתמרור עצור? הגדרת עבירה

החובה לעצור את הרכב עצירה מוחלטת לפני תמרור עצור מוגדרת בתקנות תעבורה בסעיף 64(ג) שמגדיר במפורש שנהג הנוהג בכלי מנועי ומתקרב לצומת שמוצב בו תמרור עצור, חייב לעצור את כלי הרכב עצירה מוחלטת ולתת זכות קדימה. במקרה שסומן קו עצירה, יש לעצור לפני הקו. מזכירים לכם שאם התמרור עצור מוצב בצד הימני של הצומת, התמרור יחול על כל כלי רכב המתקרבים אל הצומת, ללא הבדל לאיזה צד מתכננים לפנות.

אכיפה של עבירה אי ציות לתמרור עצור

אחריות בגין אכיפה של אי ציות לתמרור עצור מוטלת על משטרת התנועה ולרוב מתבצעת על ידי שוטרים שמוצבים בצמתים בנקודות בהן הם יכולים להבחין אם הרכבים שמתקרבים לצומת אכן מבצעים עצירה מוחלטת של הרכב לפני קו העצירה. אותם שוטרים שנמצאים במקום רשאים לתת דו"ח בגין אי ציות לתמרור עצור. חשוב לזכור שפקודת התעבורה המתייחסת לעצירה בתמרור עצור מורכבת משתי חובות שונות המוטלות על הנהג, עצירה מוחלטת ומתן זכות קדימה. לכן לאחר ביצוע עצירה מוחלטת על הנהג להפעיל שיקול דעת באיזה שלב עליו להמשיך בנסיעה. במקרים בהם מבחינים שוטרי תנועה שהנהג לא ביצע עצירה מלאה, אך עדיין פעל באופן זהיר ולא סיכן הולך רגל או כלי רכב אחר החלטה על מתן דוח או להסתפק באזהרה בעל פה תהיה לפי שיקול דעתו.

ענישה על אי עצירה בתמרור עצור

הענישה בגין אי עצירה בתמרור עצור תלויה בחומרת העבירה ומתחלק לשניים. במקרה הנהג לא ציית לתמרור עצור אך אבל לא סיכן את כלי רכב והולכי רכב בסביבה, צפוי לקבל דו"ח ברירת משפט על סך 250 ₪ בצירוף של 4 נקודות חובה למרשם התעבורתי שלו. נהג שלא ציית לתמרור עצור, וכן הואשם בסיכון הולכי רגל או כלי רכב, יהיה צפוי לקבל דו"ח מסוג הזמנה לדין. במקרה זה יש באפשרותו של קצין משטרה לפסול לנהג את רישיונו למשך 30 ימים – פסילה מנהלית ובמקרה בו יחליט בית משפט לתעבורה להרשיע את הנהג בביצוע עבירה אי ציות לתמרור עצור, יוטלו על הנהג 10 נקודות בנוסף לעונשים הנוספים אותם רשאי בית משפט לתעבורה להטיל, למשל פסילת רישיון הנהיגה והגבלות נוספות.
קיבלתם דוח על אי ציות לתמרור עצור? או קיבלתם הזמנה לדין בבית משפט לתעבורה? בנסיבות הללו תמיד כדאי להיוועץ בעורך דין שמתמחה בדיני תעבורה. בלא מעט מקרים הנהגים הואשמו על ידי שוטר באי ציות לתמרור עצור שלא בצדק. לכן מעורבות מוקדמת של עורך דין לתעבורה תסייעה לבחון את המקרה לעומק ולפעול לטובת השגת התוצאה המרבית והמיטיבה ביותר עבור הלקוח בבית משפט לתעבורה.

היה מעניין? שתפו עם חברים:

קיבלתם דו"ח על אי ציות לתמרור עצור?
צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

קיבלתם דו"ח על אי ציות לתמרור עצור?
צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: