דו"ח מצלמת מהירות

זה יכול לקרות לכל אחד מהנהגים שבינינו גם אם אנחנו מקפידים על חוקי תנועה בזמן נהיגה ושומרים על מהירות המותרת – יום בהיר אחד מקבלים דוח תנועה בצירוף תמונה בגין עבירת מהירות מופרזת. האם אנחנו זוכרים שבאמת נהגנו במהירות מעל מותרת באותו רגע? כנראה שלא, לכן הרבה מאוד נהגים ממהרים לשלם את הדו"ח בגין מהירות מופרזת ובכך גם צוברים נקודות חובה במשרד הרישוי. אבל חשוב שתדעו שיש לכם עוד אפשרויות, לכן אל תמהרו לשלם את הדוח על נהיגה במהירות מופרזת ולצבור נקודות והמשיכו לקרוא כדי לוודא שאתם מתמודדים עם הדוח בצורה נכונה. יש לכם עוד שאלות? מעדיפים סיוע של עורך דין תעבורה מקצועי? צרו איתנו קשר.

קצת על אמצעי האכיפה - מצלמות המהירות מסוג א-3

קיימות מספר שיטות במדינת ישראל שעל פי הן פועלת משטרת התנועה כדי לאכוף את העבירה מסוג נהיגה מעל מהירות המותרת. בינהם מכשירי מדידה שמופעלים פיזית על ידי שוטרי תנועה והמצלמות מהירות שמוצבות ברחבי כבישי ישראל מסוג גאטסו א-3. מדובר על מצלמות אכיפה אלקטרונית אוטומטית שנועדה לאכיפת עבירות של נהיגה במהירות מופרזת ומעבר ברמזור אדום ומטרתה צמצום מספר תאונות הדרכים והנפגעים.
מצלמות מסוג א-3 פועלת בעובדת בטכנולוגיית שדה מגנטי ועל פי עיקרון של מעבר הרכב באזור מסומן בסמוך למצלמה וחישוב מהירות הנהיגה תוך שבריר שנייה. המצלמה מצלמת את כל מי שחולף על פניה במהירות מופרזת וצילום מועבר באופן אוטומטי למרכז השליטה ובקרה. במרכז הבקרה עובר הצילום בדיקה אנושית על-ידי שוטר ולאחר אישורו מופק הדוח בגין מהירות מופרזת.

תוך כמה זמן מגיע דו"ח מצלמת מהירות? ומהי תקופת התיישנות?

התהליך להפקת דוח בגין צילום של מצלמת מהירות הוא תהליך מהיר ותוך כ- 96 שעות, 4 ימים, נשלח לביתו של בעל הרכב דו"ח תנועה הכולל גם תמונה של העבירה. על פי החוק, הדו"ח נשלח לכתובת של בעל הרכב הידועה במשרד הרישוי תוך 4 חודשים. חשוב שתדעו שבמקרה של שליחת הדוח תוך יותר מ – 4 חודשים, הדוח מתיישן ותוכלו לפנות למשטרה על מנת לבטל את הדו"ח.

דוח מצלמת מהירות, מה האפשרויות?

כאשר מקבלים דוח בגין עבירה שתועדה על ידי מצלמת מהירות מסוג א-3 והעונש הוא ברירת משפט או קנס עם נקודות קיימות בפניכם מספר אפשרויות:
לשלם את הדו"ח עבירה תוך 90 יום מרגע קבלתו לידכם, דעו שבמקרה זה תשלום הדו"ח הוא שווה להודאה בביצוע העבירה.
לבקש להישפט תוך 90 יום בבית המשפט לתעבורה, במקרה זה תצטרכו להגיש בקשת ערעור על דו"ח מצלמה שקיבלתם ולהתייצב בפני שופט כדי להציג את קו ההגנה שלכם.
להגיש בקשה להמרה באזהרה – במקרה זה הנהג מודה בעבירה שביצע אך יקבל ענישה מופחתת בדמות אזהרה. אם בוחרים באפשרות זאת דעו שלא תהיה לכם אפשרות להישפט בבית משפט, שכן כבר הודאתם בביצוע עבירת מהירות.

טיפול בדוחות מצלמה ע"י עו"ד תעבורה

במידה וקיבלתם דו"ח על עבירת מהירות שתועדה על ידי מצלמה, אנחנו ממליצים לא למהר לשלם את הדו"ח, לפני בחנתם את כל האפשרויות כולל ייעוץ של עו"ד תעבורה שמתמחה בעבירות מהירות, כי עבירות מהירות גוררות ניקוד חובה! אשר עלול להביא לפסילת הרישיון בשל נקודות.
זכרו שיש ברשותכם את הזכות לפנות לעורך דין תעבורה שיש בידיו את הכלים uהניסיון כדי להתמודד בדרך הטובה ביותר עם דו"ח מצלמת מהירות. עורך דין תעבורה מנוסה יפעל לשינוי סעיף האישום לעבירה ללא נקודות, יחפש כשלים שיכולים להביא לביטולו או לפחות, לפעול לטובת הגעה להסדר טיעון מקל. לכן ממליצים לכם לשקול לקבל הגנה מקצועית של עורך דין לתעבורה שמוליק ליטמן שיפעל להגן על רישיון הנהיגה שלכם.

היה מעניין? שתפו עם חברים:

קיבלתם דו"ח ממצלמת מהירות?
בואו להתייעץ איתנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

קיבלתם דו"ח ממצלמת מהירות?
בואו להתייעץ איתנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: